Erdélyi körutazás (5nap/4éj)

Osztálykirándulás Erdélybe

Az utazás időpontja: tetszőleges, a megrendelő igénye szerint

Indulás – Érkezés: a megrendelő által megadott helyszín

Úti cél: Temesvár – Déva – Kudzsiri-havasok – Algyógy – Gyulafehérvárra – Nagyenyed – Torda – Torockó – Kolozsvár – Nagyvárad

Kategóriák

1.nap: indulás a reggeli órákban. Temesváron megállunk egy rövid városnézésre (Dóm tér, Szentháromság-szoborcsoport, Római Katolikus Püspöki Palota, stb). Délután Déva várához kirándulunk. Vacsora és szállás.

2.nap: reggeli után egész napos túrázás a Kudzsiri-havasokban (Boli-barlang – Véka-szurdok – Perényi-őrtorony – Krivádiai-szurdok). Algyógyon megtekintjük Erdély legrégebbi körtemplomát. Vacsora, szállás.

3. nap: reggeli után indulunk Gyulafehérvárra, elsétálunk a várhoz, megtekintjük a Szent Mihály-székesegyházat, melynek altemplomában több erdélyi fejedelem és püspök nyugszik. A Nagyenyed főterén álló középkori várnál felelevenítjük Jókai Mórnak A nagyenyedi két fűzfa című művét, majd megtekintjük a híres Bethlen Gábor Kollégiumot. Tordán ellátogatunk a világ egyik leglátványosabb sóbányájába, majd Torockóra folytatjuk utunkat. Vacsora és szállás.

4. nap: reggeli után a Székelykőhöz túrázunk, majd Torockószentgyörgyön felsétálunk az “Óriások várába”. Brassai Sámuel szülőháza előtt megemlékezünk a híres nyelvész-filozófusról. Vacsora és szállás.

5. nap: kora reggel indulunk Kolozsvárra, ahol a város nevezetességeinek (a Szent Mihály templom, Mátyás szobra, stb.) megtekintése után folytatjuk utunkat a Körös-parti Párizsba, Nagyváradra. Nagyváradon 2 órás városnézés után indulunk haza. Érkezés a késő esti órákban.

A pályázat megírása díjmentes!